יום רביעי, 7 בנובמבר 2007

הבזקים נוספים

הבזק א': עיתון "הארץ" מדווח מפיו של נאיף חוואתמה שהחזית הדמוקרטית והחזית העממית עושות מאמצים לתווך בין החמאס לבין הפתח. יש להצטער שמפלגת העם הפלסטינית אינה שותפה למאמץ זה. שוב יש סימן מצער שמפלגה זו אינה מנהלת מדיניות עצמאית כלפי הפתח ואבו מאזן.

הבזק ב': בתקשורת קיימת "חגיגה של הסכמה" בין אולמרט ואבו מאזן. אולמרט הכיר בכך שאבו מאזן רציני. אבו מאזן הכיר בכך שאולמרט רציני. רייס הצהירה על התקדמות חשובה ועל הסכמה שלא ינוהל שום מו"מ ענייני לפני אנאפוליס ובזמן המפגש באנאפוליס. המו"מ, כולם מסכימים, ייפתח רק אחרי המפגש באנאפוליס. לישראל הכובשת ולאפוטרופוס שלה יש זמן. הן אינן אמורות לייצג עם תחת כיבוש. אולי תהיינה כמה מחוות ישראליות כגון שחרור אסירים והורדת התנחלות בודדת. כל הכבוד לגב' רייס ששוב הצליחה לספק "התקדמות" בענייני נוהל תוך התחמקות מדיון ומפעולה לגופו של עניין.

הבזק ג': המו"מ האינטנסיבי אמור להתנהל בשנת כהונתו האחרונה של בוש. האם מישהו מאמין שבתקופה זו של מירוץ בחירות גורלי לבית הלבן ולקונגרס תעיז ארה"ב לעשות מה שלא העיזה לעשות ב-40 שנה - להפעיל לחץ רציני על ישראל לעשות ויתורים ממשיים למען הסכם שלום? האם הפלסטינים מאמינים שבוש ידאג יותר למורשת האישית שלו מסיכויי מעומדים מטעם מפלגתו? אין תקופה יותר נוחה לממסד הישראלי והיהודי בארה"ב לבלום פתרון.

הבזק ד': קשה לנמק בציבור שלנו עמדה השוללת את המפגש באנאפוליס. הרי השמאל בעד שיחות והידברות. לפתע ישנם אנשי שמאל שמנסים לשנות כיוון. מדוע שינו את דעתם ומדוע אינם חוששים להצטרף לימין השולל את מפגש השלום. דווקא בגילוי דעת של תראבוט ישנם קווים להסבר משכנע. ראו הודעתם ב- http://www.tarabut.info/node/88

הסיבה להתנגדות היא הפילוג הקשה בקרב הפלסטינים, פילוג שנוצר שלא במעט במאמציה של המארחת של אנאפוליס - ארה"ב. הסיבה השנייה אינה פחות חשובה. הוועידה באנאפוליס משתלבת יתר על מידה במסע של בוש לקראת מלחמת עולם שלישית.

לא נבון ולא חכם לקשור את העניין הפלסטיני לעגלה המתדרדרת של מדיניות בוש בעיראק, בקורדיסטאן, באפגניסטאן ובפקיסטאן...