יום שבת, 27 באוקטובר 2007

הבזק 1: חברנו דב חנין היה אמש אורחו של שדרן הרדיו יצחק לבני ברשת ב' ("בין שישי לשבת"). דב היה, כרגיל, רהוט והתנסח בבהירות ובקלילות. השיחה בינו ובין המראיין הוותיק היתה קולחת. אני, המתקשה להוריק עד הסוף, מוטרד ממהלכיו הפוליטיים של הח"כ המוכשר בהחלט של חד"ש. על כן שמעתי היטב ורשמתי רשימה של הדברים שדב לא דיבר עליהם.

לא דיבר על ניצול, על עוני, לא על האימפריאליזם, על הגזענות, לא דיבר על המצב בעזה, לא דיבר על איומי צה"ל לפלוש לרצועה. לא דיבר על המלחמה בעיראק, לא דיבר על איומיו של בוש להצית מלחמת עולם שלישית בהגנה על מדינת ישראל והעם היהודי.

על כן, לא היינו מופתעים כשיצחק לבני הזדרז, לאור תוכן הדיאלוג ביניהם, להכריז על דב כ"אחד משלנו". דב התנגד אך לא נשמע נעלב...

הבזק 2: מהתקשורת למדנו שראש ממשלת אנגליה, גורדון בראון, ונשיא צרפת, סרקוזי, מציעים מועמד רציני למשרה החדשה של נשיא הקהילה האירופית. ניחשתם. מדובר בטוני בלייר. ברור כי ההצלחה שלו לא לעשות דבר במשרה שהוא מכהן בה מטעם הרביעיה מצדיקה את מועמדותו. השגריר הנודד ינדוד הלאה.

הבזק 3: ישראל מבצעת עונשים קולקטיביים בממדים ללא תקדים באופיים ובהיקפם נגד מיליון ורבע פלסטינים בעזה. העדר תגובה ראויה בדעת הקהל בארץ ובעולם מוסבר בחלקו במסע האיסלאמופוביה של בוש ועושי דברו נגד "הטרור האיסלמי".

נכון שאולמרט הבטיח לבוש ורייס ולאבו מאזן שישראל תמנע משבר הומאנטרי ברצועה. נשאלת השאלה: מהי דרגת הסבל, המצוקה, התסכול והייאוש שניתן לכפות ללא הגבלת זמן על אוכלוסייה של מיליון ורבע פלסטינים - מבוגרים, זקנים וטף מבלי שייחשב למשבר הומאנטרי? בלי ערימות גופות של מתים ברחובות אין משבר הומאנטרי?